Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie vlivu parametrů modelu na simulaci pojišťovacího nárazu vozidla
Šandera, Petr ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá základními testovacími procedurami prováděnými společnostmi Euro NCAP a RCAR. Věnuje se zejména pojišťovacímu nárazu a popisuje postup tvorby modelu, simulaci a náraz na bariéru. Zkoumá vliv změny meze kluzu, tloušťky a zpevnění materiálu deformačního členu na simulaci pojišťovacího nárazu, především množství pohlcené energie deformačním členem.
Návrh konstrukce zadního nárazníku osobního vozidla
Tomeš, Jan ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rešerší problematiky nárazníků osobních automobilů. Soustředí se především na nárazové testy RCAR a v současnosti používané konstrukce nárazníků osobních vozidel. Na základě poznatků z rešerše je navrhován koncept zadního nárazníku k designové studii vozu firmy Swell.
Parametrická studie absorpčního prvku zadní části vozidla
Vražina, Lukáš ; Kubík, Petr (oponent) ; Šebek, František (vedoucí práce)
Roku 1995 byl organizací RCAR vydán předpis stanovující pravidla pro nárazové zkoušky při nízkých rychlostech maximálně do 15 km/h na vozidlech do hmotnosti 2,5 tun. Účelem bylo snížení nákladů na opravy vozidel, pokud dojde k nárazu vozidla v nízké rychlosti. V závislosti na této problematice vznikla tato diplomová práce zaměřená na úpravy deformačního členu neboli absorpčního prvku vozidla. V první části diplomové práce je vytvořena rešeršní studie organizací provádějící základní nárazové testy, dále zahrnuje téma nelineární mechaniky kontinua a popis explicitní metody konečných prvků. V druhé části o výpočtovém modelování jsou nastaveny podmínky pro simulaci nárazu bariéry do vozidla a je provedeno vyhodnocení kritické síly působící na podélník. Poté je výpočtová simulace zjednodušena na zatěžování absorpčního prvku a jsou provedeny materiálové a tvarové úpravy. V závěrečné fázi práce je provedeno srovnání výsledků a vývoje absorpčního prvku.
Crash test and its effect on cooling module design
Hačunda, Patrik ; Lapčík, Josef (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with a research on the topic " Crash test and its effect on cooling module design". The thesis contains basic data of the European legislation, information about the companies performing crash tests, description and function of the individual parts of the cooling module and last but not least description of the elements compensating for low speed crash. A simulation of a frontal structural impact test is developed based on the RCAR code.
Fyziologické základy tradeoff mezi růstem a obranou proti abiotickému stresu: role uhlíkové bilance
Doložílek, Jakub ; Konrádová, Hana (vedoucí práce) ; Petrášek, Jan (oponent)
Tak jako všechny organismy musí rostliny koordinovat růst a vývoj se svým energetickým statusem. Kromě toho se ale, vzhledem k přisedlému způsobu života, potřebují také velmi dobře přizpůsobovat podmínkám na svém stanovišti. Obranné mechanismy mohou být ale z hlediska vynaložených zdrojů značně náročné, a jejich aktivace má tak často za následek omezení růstu. Ustavování funkční dynamické rovnováhy mezi investicí do růstu a obranných reakcí ("G-D tradeoff") je zásadní pro fitness rostliny, její konkurenceschopnost a úspěšnost reprodukce. Tato práce se zabývá mechanismy, které se zásadním způsobem podílí na tomto vyvažování. Je diskutována evolučně konzervovaná osa řídící růst a vývoj na základě energetického statusu složená z kinázy TOR, pozitivního regulátoru růstu za příznivých podmínek, a jejího antagonisty kinázy SnRK1, která při energetické deprivaci podporuje mobilizaci zdrojů za účelem realizace obranných opatření zajištujících energetickou homeostázi. V práci je pojednáno o rostlinám specifické regulační dráze, která propojuje regulaci osou TOR-SnRK1 s vnímáním podmínek prostředí. Součástí této dráhy jsou také kinázy SnRK2 řídící specifické obranné reakce a dále fosfatázy PP2C a receptory PYL/PYR/RCAR, které aktivitu SnRK kináz modulují. Pochopení regulační sítě koordinující růst a vývoj...
Parametrická studie absorpčního prvku zadní části vozidla
Vražina, Lukáš ; Kubík, Petr (oponent) ; Šebek, František (vedoucí práce)
Roku 1995 byl organizací RCAR vydán předpis stanovující pravidla pro nárazové zkoušky při nízkých rychlostech maximálně do 15 km/h na vozidlech do hmotnosti 2,5 tun. Účelem bylo snížení nákladů na opravy vozidel, pokud dojde k nárazu vozidla v nízké rychlosti. V závislosti na této problematice vznikla tato diplomová práce zaměřená na úpravy deformačního členu neboli absorpčního prvku vozidla. V první části diplomové práce je vytvořena rešeršní studie organizací provádějící základní nárazové testy, dále zahrnuje téma nelineární mechaniky kontinua a popis explicitní metody konečných prvků. V druhé části o výpočtovém modelování jsou nastaveny podmínky pro simulaci nárazu bariéry do vozidla a je provedeno vyhodnocení kritické síly působící na podélník. Poté je výpočtová simulace zjednodušena na zatěžování absorpčního prvku a jsou provedeny materiálové a tvarové úpravy. V závěrečné fázi práce je provedeno srovnání výsledků a vývoje absorpčního prvku.
Studie vlivu parametrů modelu na simulaci pojišťovacího nárazu vozidla
Šandera, Petr ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá základními testovacími procedurami prováděnými společnostmi Euro NCAP a RCAR. Věnuje se zejména pojišťovacímu nárazu a popisuje postup tvorby modelu, simulaci a náraz na bariéru. Zkoumá vliv změny meze kluzu, tloušťky a zpevnění materiálu deformačního členu na simulaci pojišťovacího nárazu, především množství pohlcené energie deformačním členem.
Návrh konstrukce zadního nárazníku osobního vozidla
Tomeš, Jan ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá rešerší problematiky nárazníků osobních automobilů. Soustředí se především na nárazové testy RCAR a v současnosti používané konstrukce nárazníků osobních vozidel. Na základě poznatků z rešerše je navrhován koncept zadního nárazníku k designové studii vozu firmy Swell.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.